Bize en çok sorulan soru bu cümledir sanırım, Matematik nasıl çalışılır.
En çok verilen yanıtta matematiği çok çalışacaksınız ancak öyle öğrenilir oldu.
Ama ben öncelikle nasıl çalışılmaz ve çalışma kavramı herkes için aynı mı buna bakmak istiyorum. Şöyle ki her öğrenci farklıdır, her öğrencinin dersi algılama ve anlama süresi farklıdır bu da matematiği çok çalışırsak ancak öyle anlarız cümlesini biraz karıştırıyor sanki. Öncelikle öğrencimizi tanımamız gerek aileler çocuklarını tanımalı, öğrenci kendini tanımalı ve çalışmaya öyle adımını atmalı bu süreçte zorlanıyorsak onlara yardımcı olacak destekler sağlanmalı. Hocam çok çalıştım ama yapamıyorum diyen o kadar çok öğrenci var ki hatta bizimde zamanında çok çalışıyoruz ama olmuyor dediğimiz, çalışıp yapamadığımız ne çok durum oldu değil mi? Peki neden? Çalışmayı biliyor muyuz gerçekten sorun bence bu. Bunun içinde soruna sebep olan durumları anlamaya çalışmamız lazım bir yerlerde bir şeyler yanlış onları bulmalı, bize göre hangi çalışma metodu daha iyi olur o yanlışı çözer onu bulmalı yani kendimizin farkında olmalıyız. . Matematik içinde öyle madem çok çalıştık ama olmuyor diyorsunuz bir durun bakın bakalım yanlış veya eksik nerede önce onu çözelim sonra zaten gerisi gelecektir. Mesela 4 – 5 saat çalıştık hatta daha çok çalıştık yorulduk bırakmadık yine de çalıştık ama sınava girdik olmadı peki neden? Acaba etkili çalışmayı bırakıp sadece çok çalışmanın üzerine mi kurduk her şeyi. Belki biz 2 – 3 saatte anlayabileceğimiz konuyu daha fazla saate yayarak hem kendimizi hem zihnimizi yorduk ya da tam tersi 2 saat çalıştık konuyu bitirdik ama sorular gelince her şey birbirine karıştı hiçbir şey yapamadık demek ki aslında daha fazla çalışmalıydık. Sonuç şu ki konu ne olursa olsun kendimizi tanımadan çalışamayız, üretemeyiz matematikte bu şekilde çalışılmaz. O yüzden önce öğrencinin kendini tanımasına yardımcı olmalıyız. Daha sonra matematik içeren kısma geçebiliriz. Matematik için söylenilen en sık cümlede bol soru çözelim cümlesidir. Kesinlikle bol soru çözelim, çözelim ki yanlışlarımızı görelim ve orada aslında öğrenmeye başlayalım demem o ki yanlışlar öğretir size ne kadar ilerlediniz, nasıl çalıştınız eksiğiniz nerede mutlaka ama mutlaka yanlışlarınıza bakın, çözüm orada açılan eksiğiniz kapatın. Özellikle sınav senelerin de geriliriz matematik konusunda şuan sınava hazırlanan her öğrencinin de bence dikkat etmesi gereken en önemli konu nerede yanlış yapıyor? O yanlışı düzelttik mi? O soruları tekrar tekrar çözdünüz mü? Denemelerde ki yanlış konuları bir yere yazıp onların üzerinde mutlaka soru çözümleri yapın, mutlaka bir yanlış soru kutusu yapıp her gün oradan bir soru seçip çözün emin olun hem sıkılmayacak hem de etkili öğrenmiş olacaksınız. Kendinizin farkında olun, herkese göre olanı değil sizin için en iyisi olanı seçin o metodu geliştirin herkese 4 saatte öğreniyor diye sen 4 saatte öğreneceksin diye bir kural yok belki 5 saatte belki 2 saatte öğreneceksin önemli olan deneyip yanılıp yanlışlarını da yanına katıp kendini bulman. Hadi bakalım matematikle savaşan herkese kolay gelsin!