24 Kasım Öğretmenler Günü yaklaşırken, eğitim emekçileri de taleplerini dile getirmeye başladı.

Bu kapsamda Türk Eğitim Sen tarafından öğretmenlerin ekonomik durumlarının iyileştirilmesine yönelik düzenlemelere gidilmesinin ilk adımı olarak her 24 Kasım tarihinde öğretmenleri motive etmek ve ekonomik bakımdan desteklemek adına bir maaş ikramiye verilmesini içeren Kanun Teklifi hazırladı.

Konuyla ilgili Türk Eğitim Sen Muğla Şubesi tarafından Muğla Milletvekillerine söz konusu kanun teklifine sahip çıkılması istemiyle mektup gönderildi.

“Öğretmenlerimizin en büyük sorunlarından birisi ekonomik durumlarının yetersizliğidir” diyerek açıklama yapan Şube Başkanı Mürsel Özata, eğitimcilerin mutlu ve huzurlu kılınmasının toplumun en asli sorumluluklarından olduğunu hatırlattı.

Özata, yaptığı açıklamada şunları söyledi:

“Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul ettiği gün olan 24 Kasım’ı “Öğretmenler Günü” olarak büyük bir övünçle kutluyoruz. Ne mutlu bize ki ilim ve irfan yuvalarında, milli manevi değerlere bağlı, akıl ve bilimin yol göstericiliğinde, Atatürk’ün öğretileriyle genç nesilleri yetiştiriyoruz. Bilindiği gibi kalkınma ve gelişme hamleleri bilgisi, birikimi, tecrübesi, engin öngörüsüyle medeniyetimizi aydınlatan münevver öğretmenlerimiz sayesinde gerçekleşebilir. Tabi bizler sadece öğretmen değil; aynı zamanda çocuklarımızı hayata hazırlayan, geleceğe taşıyan, onların kendi yolunu çizmesinde öncü rol üstlenen kahramanlarız. Her birimiz kutlu bir görev ifa ediyoruz. Mukaddes değerlerle bezenmiş bir mesleğin neferleri olmakla gurur duyuyoruz. Her 24 Kasım’da göğsümüz kabarır, heyecanlanırız. Ancak bir tarafımızda buruktur.”

“EN BÜYÜK SORUNLARINDAN BİRİSİ EKONOMİK DURUMLARININ YETERSİZLİĞİDİR”

Bodrum'da Gaziler Günü Kutlandı Bodrum'da Gaziler Günü Kutlandı

“Çünkü; öğretmenlerin başta sorumluluk mevkiinde bulunanlar olmak üzere toplumda hak ettiği itibarı görmediğini düşünüyor, toplumdaki saygınlıklarının artırılması noktasında yeterli çabanın gösterilmediğine şahit oluyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılını idrak ederken, öğretmenlerin rol ve sorumluluklarına ilişkin beklentiler artmakta, buna karşın öğretmenlerin yıldan yıla büyüyen sorunlarına çare yeterince üretilememektedir. Eğitim sürecinin başat öğesi öğretmenlerimizin en büyük sorunlarından birisi ekonomik durumlarının yetersizliğidir. Bugün sadece asgari ücretliler, dar ve sabit gelirliler değil, kamu çalışanları da ekonomik daralmışlıktan nasibini almıştır. 4 kişilik bir ailenin açlık sınırı 13 bin 334 TL, yoksulluk sınırı 43 bin 433 TL’ye ulaşmıştır. Yılsonu itibarıyla maaşlardaki erimenin yüzde 30-35 aralığında olması beklenmektedir. Buna karşın ülkemizde 9/1 derecedeki bir öğretmen aylık 22 bin 852 TL, 5/3 derecedeki bir öğretmen aylık 24 bin 319 TL, 1/4 derecedeki bir öğretmen aylık 25 bin 112 TL ücret almaktadır. Öğretmenler maaşları ile ancak iki Cumhuriyet Altını alabilmektedir.”

“24 KASIM’DA ÖNLÜK DEĞİL, İKRAMİYE İSTİYORUZ”

“İşte tüm bu rakamlar eğitim çalışanlarının ekonomik çaresizlik içinde olduğunu göstermektedir. Bilindiği gibi, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde öğretmenlerimize Millî Eğitim Bakanlığı tarafından “beyaz önlük” hediye edileceği kamuoyuna açıklandı. Biz ise, eğitim çalışanlarının “öğrenci-veli şiddetine maruz kalma”, “liyakatsiz yönetici atamaları”, “tayin ve nakil başta olmak üzere özlük hakları”, “ekonomik çaresizlik”, “adaletsiz uygulamalar”, “mesleki imaj zedelenmesi”, “kariyer sınavı” gibi acil çözüm bekleyen önemli sorunları varken, kamuoyunun önlük gibi suni bir tartışma ile meşgul edilmesini doğru bulmadığımızı dile getirerek bir öneride bulunuyoruz. 24 Kasım’da önlük değil, ikramiye istiyoruz.”

MUĞLA MİLLETVEKİLLERİNE MEKTUP

“Bu kapsamda sendikamız; öğretmenlerin ekonomik durumlarının iyileştirilmesine yönelik düzenlemelere gidilmesinin ilk adımı olarak her 24 Kasım tarihinde öğretmenleri motive etmek ve ekonomik bakımdan desteklemek adına bir maaş ikramiye verilmesini içeren Kanun Teklifi hazırladı. Milletvekillerine gönderdiğimiz mektubumuzda ekonomik sorunlarına bir nebze de olsa sembolik katkı sağlayacak olan bu Kanun Teklifine sahip çıkmalarını ve destek vermelerini bekliyoruz. Geleceğimizi yetiştiren eğitimcilerimizi mutlu, huzurlu ve motivasyonu yüksek kılmak devletimizin ve toplumumuzun en asli sorumluluklarındandır.”