TOPLU TAŞIMA YEREL YÖNETİMLERİN KAZANÇ KAPISI MI?

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) 31 Aralık 2021 sonuçlarına göre Türkiye’nin nüfusu 84 milyon 680 bin 273 kişi olarak açıklandı. Motorlu Kara Taşıtları Nisan 2022 yılı verilerine göre ise Türkiye’de kayıtlı 25 milyon 594 bin 663 taşıt içerisinde 13 milyon 882 bin 587 otomobil bulunuyor.

Muğla, otomobil başına düşen kişi sayısında 4,4 ile ilk 3’te yer alıyor. Evet çok fazla...

Bunun sebebi insanların rahatına düşkün olması mı yoksa şehiriçi ulaşımın zorluğu mu?

Özellikle Muğla’nın merkezi çok küçük aslında. Otobüsle en fazla 20 dakikada bir ucundan diğerine gidilebiliyor. Ama ona rağmen otobüs fiyatları çok cep yakıyor.

Evet motorine çok fazla zam geldi ama sadece Muğla'ya gelmedi bu zam..

Üniversite için 2018'den bu seneye kadar İzmir'de yaşadım. İzmir’de 2018 yılında öğrenci bileti 1,65 TL idi. Şuanki fiyatı 2,20 sadece. Üstelik 90 dakika boyunca ücretsiz aktarma da kullanılabiliyor.

Muğla’da ise şuan öğrenci bileti 5,40 TL…

Üstelik ne aktarma kullanılabiliyor ne de İzmir’deki gibi saatler süren bir yol güzergahı var…

En fazla 15-20 dakika sürecek bir güzergah için öğrenciden 5,40 TL alınıyor.

İnsanlar toplu taşıma yerine arabayla gitmeyi daha mantıklı buluyorlar artık. Otomobil sayısında ilk 3’te olmamızın sebeplerinden biri de bu bence.

Küresel ısınmanın bu kadar yoğun olduğu bir dönemde insanlar toplu taşımaya teşvik edilmesi gerekirken, caydırılıyor resmen.

Çok yazık.

Toplu taşıma yerel yönetimlerin kazanç kapısı olarak görülmemeli!