Tamirat işleri için talebin yüksek olduğu belirtilirken, konuyla ilgili konuşan Ağanlar Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ağan,” Biz şu an yüzde 20 doluluktayız, kasım ortasına doğru tamamen dolu duruma geliriz. Mavi yolculuk bu sene iyi geçti, geçen seneyle hemen hemen aynı. Bakım onarımda da doluluk hala mevcut. Talep kapasitenin çok daha üzerinde, iyi bir sezon olacağını düşünüyorum” dedi.

Yaz sezonunda binlerce yerli ve yabancı turistin tatil yaptığı Muğla’nın Bodrum İlçesi’nde turizm dönemi sona eriyor. Mavi turlara Orta Doğu ve Avrupa ülkelerinden günde yaklaşık 8 bin turist katılıyor. Turların günlük fiyatları 1000 avrodan (37 bin lira) başlarken, lüks yatlarda 100 bin avroya kadar çıkabiliyor. Yaz sezonunun ardından tekneler de bakım ve onarım yapılmak üzere karaya alınmaya başlandı. 20 metre ve üzeri uzunluğa sahip yatların bakım ve onarımı tersanelerde yapılıyor. Talebin kapasitenin  üzerinde olduğu vurgulanırken,  bakım onarım için Türkiye’nin yanında yurtdışından da çok sayıda tekne getiriliyor.

 Ağanlar Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ağan konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Ağan, 2024-2025 bakım oranım kışlama sezonunun başladığını belirterek,” Biz şu an yüzde 20 doluluktayız, kasım ortasına doğru tamamen dolu duruma geliriz. Mavi yolculuk bu sene iyi geçti, geçen seneyle hemen hemen aynı. Bakım onarımda da doluluk hala mevcut. Talep kapasitenin çok daha üzerinde, iyi bir sezon olacağını düşünüyorum. Biz daha çok 20 metre ve üzeri, 50-55 metrelerdeki yatlara hizmet veriyoruz. Küçük teknelere hizmet veren tersane ve çekek yerleri de mevcut. Onlar da doluluk oranı yüksek şekilde hizmet vermeye devam ediyorlar. Aynı zamanda yat imalatı yaptığımız dünyanın en donanımlı tersanelerinden biriyiz. "Çünkü her türlü işlemi yapıyoruz. Mekanik, elektrik, mobilya, marangozluk atölyeleri var. Bir tekne için her şey Avrupa'yla kıyasladığımızda bu da çok önemli bir sayıdır. Bakım onarım için tersaneye gelen tekneler yüzde 70 yabancı bayraklı. “Lüks yatlarımızı alanlar genelde Avrupa'dan oluyor. Eskiden ABD'li de çoktu. Türkiye, dünyada yat üretiminde 4'üncülükten 3'üncülüğe çıkmak üzere, hatta bazı kriterlere göre çıktı da denilebilir. Kalitemiz, fiyata göre çok yüksek. Dolayısıyla Avrupa bizimle baş edemez durumda. Döviz de doğru yeri bulursa daha rekabetçi olabileceğiz. Sezon içerisinde 6-7 mürettebatı olan ve 6 ay içerisinde çok sık çalışan tekneleri karaya alıyorlar, mürettebatları da birkaç ay yapabilsin diye. Bu bakım süreci 4-5 ay sürüyor. değişimi yapan teknelerin bakım onarımı ise 5-6 ay sürebiliyor. Genelde tekne ekim ya da kasım ayında karaya çıkarılır, nisan-mayıs gibi tekrar denize indirilir. Birkaç aylığına ya da birkaç haftalığına bakım için gelen teknelerimiz de var. Bizim bu bölgeden müşterimiz çok az. Dünyanın her yerinden yabancı bayraklı teknelere hizmet veriyoruz. Tersanedekilerin yüzde 70'i yabancı bayraklı tekneler” ifadelerini kullandı.

“MAVİ YOLCULUK DOĞRU BİR SEKTÖR”

Google’ın algoritma değişikliğine yakın takip Google’ın algoritma değişikliğine yakın takip

Deniz Ticaret Odası Başkanı Orhan Dinç ise şunları kaydetti:”Deniz turizminde günlük 8 bin turist ağırlanabiliyor. Sezonumuz geçen seneye oranla temmuz ayının 2'nci haftasından sonra başladı diyebiliriz. Geçen seneye oranla hemen hemen aynı gibi görünüyor. Bodrum'da 600'e yakın mavi yolculuk yapan ticari teknemiz, yaklaşık olarak 7 bin yatak kapasitemiz var. 200'e yakın da günübirlik faaliyette bulunan teknemiz var. Burada günlük 8 bin misafirimizi ağırlayabiliyoruz. Temmuzun 2'nci haftasından sonra başlayan sezonumuz için artık son 1-2 haftaya girdik diyebiliriz. Uygun bütçelerle vatandaşlarımız günübirlik teknelerden faydalanabiliyorlar. Mavi yolculuğumuz için de her bütçeye göre tekneler var. Mavi yolculuğumuzun diğer sektörlere göre katma değeri çok yüksek. Çok daha büyük rakamlarla ülkemize döviz bırakıyor. Mavi yolculuk ülkemizde yapılan turizmin gösterilmesi açısından doğru bir sektör. Turizmdeki gelirin yüzde 25’inin deniz turizminden. “Bunun da yüzde 90'ı Bodrum, Marmaris, Fethiye, sahillerinde gerçekleşiyor. Mavi tur için tekne fiyatları günlük 1000 avrodan başlıyor, 50-100 bin avroya kadar çıkıyor. 12-15 metre arası bir teknemizin günlük fiyatı 1000 avrodan başlıyor. 50-60 metrelik teknelerin fiyatı günlük fiyatı ise 100 bin avroya kadar çıkıyor. Burada sadece konaklama değil aynı zamanda yeme-içme ve denizde teknenin ettiği güzergahlar da teknenin içerisindedir. Bizler aslında yüzen lüks otelleriz. Misafirlerimiz yaklaşık 1 hafta mavi yolculuk konaklaması yapıyor. Bodrum'da şu an 3 marinamız var. Bu marinalar yüzde 100 kapasiteyle dolu oranda hizmet veriyorlar. Kışın da teknelerin bakım onarımını yapıyorlar. Gerek ticari, gerek özel cins teknelerimiz olsun Bodrum için çok önemli bir ekonomiye sahipler”