Yetkililer ihbar yapılırken dikkat edilecek hususları şöyle sıraladı, 112’ye SMS ile ihbarda bulunurken çağrı karşılayıcının durumun aciliyetine dair bir değerlendirme yapabilmesi ve en kısa sürede yardım gönderebilmesi için ilk mesaja mümkün olduğunca fazla bilgi (konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu, detaylı bilgi) eklenmesine dikkat edilmesi gerekiyor.
Çağrı Karşılayıcı, mesaja yanıt vererek ek bilgi talebinde bulunabilir.
Acil durumda mümkünse her zaman arayın
Acil durum numarasını aramak, kısa mesaj göndermekten her zaman daha güvenilir ve hızlı bir seçenek olduğunu söyleyen yetkililer, SMS konuşamayacak durumda olunması halinde tercih edilmesi gerektiğini vurguladı.
Cep telefonlarından SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazıldıktan sonra 112’ye mesaj ücretsiz olarak iletilir. Acil durum kısa mesajları SIM kartı olmayan telefonlardan gönderilemez.
SMS, hangi konumdan gönderilmiş ise o ilin 112 Acil Çağrı Merkezine iletilir. Asılsız ihbarda bulunulması veya gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatılır.