Tapu’da eski kimlikler geçersiz Tapu’da eski kimlikler geçersiz

Bodrum Marina Yacht Clup’ın alternatif sanat alanı Merqezart Sanat Galerisi’nde birbirinden eşsiz eserlerin bulunduğu 3 kişisel resim sergisi ziyarete açıldı. Sergiler 18 Aralık'a kadar ziyaretçilerini bekliyor olacak. İzleyicilerden beğeni ve ilgi alan birçok eser, Mezqeart sanat galerisini süslüyor. Fulden Aran Karael'in, "Zamanız Yolculuk" adlı kişisel sergisinde ziyaretçilerin geçmiş dönemlerin kültürünü ve yaşam tarzını yansıtan klasik arabalarını ve “Melankoli” adlı seride içsel bir yolculuğu ifade ederek, izleyicilerin bu yolculukta kendi yorumlarını katarak benliklerini keşfediyor. Sergisi hakkında konuşan Karael, “Günyüzü Projesi’nde 10 adet klasik arabayı içeren akrilik resmim yer alıyor. Bu projede ayrıca “Melankoli” isimli 3’lü bir seri de bulunmakta. İçeriğinden bahsedecek olursak, aslında her bir araba bize bir zaman kapsülü gibi hitap ediyor. Bu sergiyi gezerken zamansız bir yolculuğa çıkıyoruz. Lotus ise yeniden doğuşu simgeliyor. Melankoli serisi ise içsel bir yolculuğu ifade edebilir” ifadelerini söyedi. Benim için özgürlük denizdir diyen Çavuş, şunları söyledi,” Deniz, uçsuz bucaksız mavi bir engindir. O mavi sonsuzluk içinde küçük teknenin bir yansıması gibidir. Bu hislerle yola çıktım. Çoğunlukla kuş bakışı perspektifle tekne ve deniz temalarını çalışıyorum. Kuş bakışı çalışmamın temel sebebi, doğanın kendi içinde bir soyutlama yapıyor olması. Aynı zamanda grafik, boşluk ve sadeliği kullanarak güzel kompozisyonlar oluşturuyorum. Denizin dokusunu ve kompozisyonları sürekli araştırıyorum. Bu araştırmalar her biri bir serüvene dönüşüyor. Resme başladıktan sonra resmin nereye varacağını ben de bilmiyorum, ancak vardığım noktada anlatmak istediğim mesajı net bir şekilde ortaya koymak gerektiğini biliyorum. Minimal bir yaklaşımla en öz objelerle anlatmak istediğim şeyi ifade etmeye çalışıyorum ve burada bırakıyorum. Sanat hayatımda, sanat anlayışımın özü budur. Bu yaklaşımla eserler ortaya çıktı" İfadelerini söyledi. Nalin Yeşilbaş’ın ilk bireysel sergisi olan “Bir İhtimal Daha Var, O da Uçmak mı Dersin?” adlı resim sergisinde ise Yeşilbaş, “‘Bir İhtimal Daha Var, O Da Uçmak Mı Dersin?’ adlı sergimde ağırlıklı olarak origami kuşları kullanıyorum. Origami kuşları artık benim imzam haline geldi. Kullandığım figürler ağırlıklı olarak kadın figürleri; özellikle bale ve buz pateni yapan kadınlar. Buz pateni, içimde ukde kalan bir duygu diyebilirim, çünkü düşmekten korktuğum için yapmaya cesaret edemediğim bir spordu. Bu yüzden, bu duygu eserlerime de yansıdı. Ancak sergimde asıl vurgu yapmak istediğim, kadınlar olarak bugün Türkiye ’de ve dünyada yaşadığımız zor zamanlar. Sergideki kadın figürlerinde aslında acı ve tatlıyı bir arada görebiliriz. Buz pateni ve at yarışları gibi imgeler, yaşamda çektiğimiz acıya rağmen aldığımız hazzı ifade ediyor. Bale yapan kadınların ayaklarının bale pabuçları içinde sıkışması da bir acı metaforu.  Ancak yaşamak, tüm zorluklarına rağmen çok güzel. Yaşama, duygulara ve yeteneklere tutunmak (bu dans olabilir ya da başka bir şey) çok önemli. Kadın figüründen biraz soyutlanmış görünse de, kediler, atlar, at yarışları ve kadınlar gibi metaforlarla destekleniyor. Kedilerle anlatmak istediğim ise toplumun önyargıları. Origami kuşlar gerçek değil, ama kediler doğaları gereği saldırgan ve bu noktada kediler bir metafor olarak toplumu temsil ediyor. Kedilerin saldırdığı kuşlar, aslında gerçek olmayan, bir ilüzyonu temsil ediyor. Pek çok çalışmamda düş ve ilüzyon arasında bir anın dondurulmuş gibi olduğunu ve bu durgunluğu hissetmenizi sağlamak istedim” dedi.