Yılın 12 ayı turizm potansiyeline sahip Bodrum'da 2024 yılında iyi bir sezon geçirdiklerini dile getiren Girgin, bu yılın da 2024 ile paralel gideceğini kaydetti.

Bodrum'un Türkiye'de en çok turizm yatırımı alan bölge olduğuna dikkat çeken Yiğit Girgin, “Burada agresif turizm konsepti yerine ehlileştirilmiş ve geliştirilmiş bir turizm modeli uyguluyor olmamız lazım. Kış ayları zor geçti ve yıl sonunda daralan bir ekonomiyle karşılaştık. İnsanların ilk olarak feragat ettikleri harcamaların başında yeme içme ve konaklama sektörleri geliyor. Şubat ayı enflasyonun düşme tendine girmesiyle biraz daha hareketli geçti. Bu hareketlilik ve talep devam ediyor. Özellikle kurumsal konaklamalar ve iftar yemekleri de içinde bulunduğumuz ramazan ayında tercih ediliyor. İnsanlarımız artık sıkıntı yaşamak istemiyor, tatil yapmak istiyor. Şirketler bu enflasyonist ortamı daha rahat absorbe edebiliyor. Enflasyonun düşüş eğilimine girmesi bir rahatlama sağlıyor. Bu da yaz sezonuna olan talepleri artırmış durumda” diye konuştu.

TÜRKİYE BÖLGEDE SÖZ SAHİBİ

Türkiye'nin turizm sektöründe bölgedeki gücünü koruduğunu vurgulayan Girgin, “Türkiye turizmde ciddi anlamda önde ve söz sahibi. Tesis ve hizmet kalitesi anlamında eksiğimiz yok. Akdeniz çanağında en iyi turizm hizmetini veren ülke Türkiye. Bu durum biz sektör paydaşları için gurur verici bir durum. Şu anda her şey olması gerektiği düzende gidiyor. Tabii ki, burada rakip destinasyonların ne yaptığını da izlemek gerekiyor. Türkiye'deki enflasyon artıyor; fakat rakip destinasyonlar da hizmet kalitesi, eğlence, yeme- içme, konaklama anlamında altta kalıyor. İstanbul ve Antalya hala dünyanın sayılı turizm destinasyonları arasında. Bodrum da 12 ay yaşanabilir bir konsepte sahip. Şu anda yerleşik rakamın 500 bin civarına ulaştığını tahmin ediyorum” ifadelerini kullandı.

ERKEN REZERVASYON FIRSATI SÜRÜYOR

Aralarında Muğla’nın da Olduğu 28 büyükşehirde denetim Aralarında Muğla’nın da Olduğu 28 büyükşehirde denetim

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Otel & Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin sözlerine şöyle devam etti: “Maliyetlerimiz yükseldi. Kur ve enflasyon bazlı artışlar var. Kar marjlarımız ise düşük seviyede. Satışların devamlılığı için işletmeler biraz daha fazla fedakarlık yapmak zorunda kalacak. Bu durum lüks segmentte hizmet veren Bodrum'un kuzeyini pek etkilemeyecektir. Fakat ekonomik ve orta segmentteki otellerde daha anlık hamlelerle fiyatlar belirlenecektir. Bodrumda kitle turizm mi, yoksa daha üst segmente evrilen bir konsepti mi tercih edilmeli sorusunu bölgenin tüm aktörleriyle tartışmalıyız. Bana göre bölge bir yandan çok çeşitli konaklama ruhunu ve konseptini kaybetmemeli. Yaz sezonunda İngiltere, Almanya, Polonya ve Rusya gibi ülkelerden talepler gelmeye devam edecek. Şu anda erken rezervasyon süreci devam ediyor. Yüksek sezonda Ortadoğu ülkelerinden gelen ve lüks konaklama isteyen turistler de Bodrum'u tercih edecek. Rezervasyonlar şimdiden oluşmaya başladı”

Muhabir: Yaren Özdemir