Neval Çolak Arslan
Ula İlçesi’ne Portakallık Mahallesi’nde yaşayan vatandaş Erdal Günay (50), yaşadığı yerin mahrumiyet bölgesi olduğunu dile getirerek, “25 Kasım’dan beri benim evde telefonum çalışmıyor. Alamadığım hizmetin faturasını ödüyorum. Telefon kablolarını toplayıp, çamaşır ipi olarak mı kullansak diye düşünmeye başladım” şeklinde konuştu.
Muğla’nın Ula İlçesi’ne bağlı Portakallık Mahallesi’nde yaşayan vatandaşların birçoğu sabit telefon ve internet hizmetinden yararlanamıyor. Yanı sıra alamadıkları hizmetin ödemesini yapan mahalle sakinleri bu durumdan oldukça şikâyetçi.
Yanı sıra ekiplerin çalışma yaparken arızası olmayan haneye arıza yarattıklarını dile getiren mahalle sakinleri, gelen ekiplerin işi bilenlerden oluşması gerektiğine dikkat çekti.
“7 AYDIR SIKITI YAŞIYORUZ”
Defalarca İller İdaresi’ne bildirmesine rağmen olumlu bir sonuç alamadığını söyleyen Portakallık Mahalle Muhtarı Engin Günay, yaklaşık 7 aydır arıza sıkıntısı yaşadıklarını dile getirdi.
Muhtar Günay, “Türk Telekom Müdürlüğü’ne gittim. Kablolara yıldırım çarptığını ve bunların değişeceğini söylediler. Daha sonra devletten ödenek gelmediği için yapamıyoruz dediler. Birkaç direğimizde kırıldı onun içinde şirketin yapacağını söylediler. Buraya şirketin elemanları geldiğinde de Türk Telekom’dan onay almadan yapamayız dediler. Herkes topu bir birine attı sonuç olarak, hala yapılmadı” dedi.
“NÜFUS ÇOĞUNLUĞU YAŞLI”
Mahalle nüfusunun çoğunluğunun yaşlıların oluşturduğunu belirten Muhtar Günay, “Cep telefonunu kullanmasını fazla bilen yok. Bundan dolayı da çok mağduruz. Bu insanların çocukları, torunları uzakta yaşıyor. Buraya geldiklerinde internete bağlanamıyorlar. Bu duruma özellikle yaşlılarımız çok tepkililer. Zaten çoğu da telefonlarını kapattırmaya başladı” diye konuştu.
“KABLOLAR YERLERDE”
Telefon kablolarının yerlerde olduğunu belirten mahalle sakini İsmail Kıralan (74), “Telefonlarımız sürekli arızalanıyor. Kaç kere arıza için muhtar aradı olmadı, ben Muğla Telekom’a gittim. Tamam dediler, halledeceğiz dediler 2-3 ay sonra hallettiler. 2-3 ay telefonumuz çalışmadı ama parasını ödedik. Birinin arızası giderildiğinde başka bir evin sabit hattı bozuluyor. Direklerdeki kablolar yerlerde. Bu kabloların yerden kaldırılması lazım” dedi.
“ÖDENEK YOK”
Arızalara yönelik yetkilileri aradıklarında “ödenek yok” diyerek cevap aldığını söyleyen mahalle sakini Bedriye Kıralan (76), “Benim telefonum çalışmıyor, cep telefonu da kullanamıyorum dedim. Çocuklarımın uzakta olduğunu ve görüşemediğimizi söyleyerek, telefonumu onarmalarını istedim. Yaklaşık 15 gün geçti, geldi onardılar ama ertesi gün yine çalmadı. Sonra yine geldiler, bu sefer kabloyu onardılar, kablo çektiler şimdi çalıyor ama kablolar direkte değil, yerde. Hava şartlarına göre de sık sık arıza yaşıyoruz. Sürekli ödenek yok diyorlar, yarım yamalak iş yapıyorlar. Cep telefonlarında da Türk Telekom çekmiyor. Diğer GSM hatlarından biri muhtarın sayesinde vericisi takıldı diğeri de bir çeker bir çekmez” diye konuştu.
“21. YÜZYILDA TELEFONLARIMIZ ÇALIŞMIYOR”
Portakallık Mahallesi’nin mahrumiyet bölgesi olduğunu ifade eden mahalle sakini Erdal Günay, “Mahrumiyet bölgesine hoş geldiniz. Burası mahrumiyet bölgesi. 21. yüzyıldayız ev telefonlarımız çalışmıyor, cep telefonlarımız çekmiyor. Türk Telekom ve Vodafone çekmiyor, diğer GSM hattı çekiyor o da muhtar verici için talepte bulundu da sağ olsunlar geldiler, taktılar. Evimde ev telefonum ve internetim var. Türk Telekom’a bağlı, ikisinden de hizmet alamıyorum” ifadelerini kullandı.
“TÜRK TELEKOM MÜŞTERİ HİZMETLERİNİ DEFALARCA ARADIM”
25 Kasım 2020 tarihinden bu yana ev telefonun çalışmadığını dile getiren Günay, “Yeğenimin pandemi dolayısıyla üniversitesi kapandı o da buraya döndü. Çocuk geldiğinden beri derslerine giremedi. Çok sıkıntı yaşadık, hala daha yaşıyoruz. Türk Telekom müşteri hizmetlerini defalarca aradım. 25 Kasım’dan beri benim evde telefonum çalışmıyor. Almadığım hizmetin faturasını ödüyorum” ifadelerini kullandı.
“Telefon kablolarını düzeltmeyeceklerse çamaşır ipi olarak kullanalım” diyen Günay, “Türk Telekom müdürüne kadar ulaştım, zerre kadar sorumluluk taşımıyorlar. 4 ay oldu ev telefonum ve internetim çalışmıyor. İşe yaramayan telefon kablolarını en azından bizler işe yarar hale getirelim. Bizlere net bir şey desinler artık. Bana ister kızsınlar, ister kızmasınlar ama durum bu” dedi.
“KULLANMADIĞIMIZ TELEFONUN FATURASINI ÖDÜYORUZ”
Sabit telefonu kullanmamalarına rağmen her ay 27 liradan aşağıya fatura ödemediğini belirten mahalle sakini Muammer Tokalaş ise, “Annemlerin sabit telefonları 3-4 aydır çalışmıyor. Arızayı bildirdim, hala olumlu bir sonuç yok. Burada bulunan direkler zamanında dikilirken dilekçe mi verildi, şimdi bizlerden direk için dilekçe istiyorlar. Bizi umursamıyorlar. Kimimizin 1 senedir telefonları ve internetleri çalışmıyor. Başvuru yap, dilekçe ver, oraya git, buraya git sürekli uğraştırmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Kapatmak istesek, taahhüt var daha çok ödeme yapmak gerekiyor” diye konuştu.
“GENEL HAT ARIZASI”
Arıza için aradığında sürekli, “Genel hat arızası var” cevabını aldığını dile getiren mahalle sakini Ali Kırlı (23), “Ev telefonlarımız çalışmıyor. İnternetler de çekmiyor, sürekli arızalanıyor diye ikisini de kapattırdık. Defalarca gittik, konuştuk çözüm bulunmadı, sorun giderilmedi. ‘Genel hat arızası var’ diyorlar başkada bir şey dedikleri yok. Önceleri düzenliydi, son 6-7 aydır her evde aynı sıkıntı var. Zaten yağmurda, fırtına da tüm şebekeler gidiyor. Kullandığım operatörü de değiştirdim” ifadelerini kullandı.
“ARIZA ONARIRKEN ARIZA ÇIKARIYORLAR”
Arızaları onarmak için ekip geldiğinde, ekibin arızayı onardığını fakat bu seferde başka bir hanenin telefonunu bozduklarını belirten mahalle sakini Mühüde Günay (68), “Cep telefonu kullanmıyorum. Sabit telefonum çekmiyordu, bozuldu. 4 ay çalışmadı. 4 ay sonunda gelip yaptılar. Yaptılar ama bu seferde benim telefonumu yaparken komşunun telefonunu bozdular. İşi bilen insanı göndersinler buraya” diye konuştu.