Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bütçe görüşmelerinde CHP Muğla Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyon üyesi Süleyman Girgin gündemdeki konularla,  seçim bölgesi Muğla ilindeki projelere ve yatırımlara dair sorunları dile getirdi.

MENTEŞE KAVŞAĞI NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Birçok kazanın yaşandığı Menteşe Kötekli Kavşağı için yapılacağı söylenen projeye ne zaman başlanacağını soran Girgin, “Menteşe ilçesinde Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan D550 ve D330 Kara Yolu kesişiminde yer alan Kötekli Kavşağı'nda yaşanan trafik sorunlarına yönelik bizzat siz gelip inceleme yapmıştınız ve farklı seviyeli kavşak yapılacağının belirtmiştiniz. Bu projeye ne zaman başlanacak ve ne zaman bitirilecek? Menteşe ilçesinde Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan D550 Kara Yolu üzerinde yer alan ve Yerkesik-Dirgeme Kavşağı turizm bölgesi olmamız sebebiyle devamlı trafik sıkışıklığı yaşamaktadır. Söz konusu kavşağa yönelik Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından talep edilen farklı seviyeli kavşak talebinin yatırım programına alınmış olduğu belirtilmiş ancak herhangi bir çalışma başlatılmamıştır. Söz konusu kavşağa yönelik yapım çalışmaları ne zaman başlayacak ve bitirilecektir” diye sordu.

Milletvekili Girgin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bütçe görüşmelerinde, Muğla’da karayolları Genele Müdürlüğünün, yerel yönetimlerin istek ve taleplerinin dikkate almadığını kaydetti.

“UYGULAMALAR YEREL YÖNETİMLE ORGANİZE OLMADAN YAPILIYOR”

Girgin, “Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan kara yolları projelerinde yerel yönetim ve yereldeki kurumlardan ulaşım görüşü sorulması gerekmekte olmasına rağmen bu yapılmıyor. Muğla ilindeki uygulamaların büyük çoğunluğu yine yerel yönetimlerle organize olmadan ve gerekli etüt çalışmaları hazırlanmadan yapılmıştır. Kentte Sağlık Bakanlığınca yapılan bütün devlet hastaneleri kara yolları kenarında olmasına karşın kara yolları ile bağlantısı sağlanmadan neden inşa edilmektedir? Yerel yönetimin bu konudaki uyarı ve önerileri neden dikkate alınmamaktadır?” diye konuştu.

“HANİ GÖCEK TÜNELİ ÜCRETSİZ OLACAKTI?”

Uygulanan fiyat politikası nedeniyle tepki toplayan Göcek Tüneli ile ilgili de konuşan Milletvekili Girgin, “Muğla'da hizmet veren Göcek Tüneli'nden -tünel yalnızca 960 metre olmasına karşın- 11 lira gibi afaki bir ücret alınmaktadır. Buna karşın il sınırları içerisinden Göcek Tüneli'nin 3 katı büyüklüğüne sahip 119 kilometre uzunluğundaki İzmir-Aydın Otoyolu'ndaki Selattin Tüneli yalnızca 7,5 liradır. Hangi gerekçeyle fiyat politikaları birbirinden farklılık göstermektedir. Ayrıca her seçim zamanında Göcek Tüneli'nin ücretsiz olacağı seçim vaadi olarak kullanılırken neden hiç uygulamaya konulmamıştır.” dedi.

“KARABEL TÜNELİNİN AKIBETİ NE?”

BÜYÜKŞEHİR’DEN 1 TAŞLA 2 KUŞ BÜYÜKŞEHİR’DEN 1 TAŞLA 2 KUŞ

Milletvekili Girgin, Fethiye ve Seydikemer ilçelerini Burdur ve Antalya illerine bağlayan Karabel Tüneli'nin yapım sürecinin neden durduğunu sordu.

Girgin, “Muğla'nın Fethiye ve Seydikemer ilçelerini Burdur ve Antalya illerine bağlayan D350 karayolu üzerinde Karabel mevkiinde toplam 6 bin 720 metre uzunluğundaki çift tüp olarak yapımına başlayan Karabel Tüneli'nin bir kısmının yapımı tamamlanmış, kalan kısmın ise yapım süreci durdurulmuştur. 300 milyon liralık yatırımı olan, bahsi geçen tünelin ne kadarının yapımı tamamlanmıştır? 2019'da tamamlanacağı söylenen tünelin yapım süreci neden durdurulmuştur? Tünel yapımından vazgeçilmiş ise bugüne kadar yapılan harcamaların miktarı nedir ve bu kamu zararının bedelini kim ödeyecektir?” dedi.

 “BEN YAPTIM OLDU PROJESİ, YATAĞAN GEÇİŞ PROJESİ”

Girgin son olarak konuşmasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu’na sordu:

“Sayın Bakan, Yatağan Geçiş Projesi olarak adlandırılan projenin imalatına Ekim 2020'de başlanmıştır. Yatağan'ı ikiye bölen İnönü Bulvarı'ndan kentin iki yakası arasından geçişleri sağlayan Garaj Kavşağı kaldırılarak bir otoban hâline dönüştürülmüş ve geçişler sekteye uğramıştır. Proje onay aşamasına gelmediği gerekçesiyle Muğla Büyükşehir Belediyesiyle de paylaşılmamıştır. Daha sonra kamu yararına aykırı bulunan bu proje için yürütmeyi durdurma kararı verilmiştir. Peki, neden Kara Yolları Genel Müdürlüğünün mahkemede yaptığı yazılı savunmada belirttiği gibi, Yatağan Belediye Başkanlığının istekleri doğrultusunda hiçbir teknik analiz yapılmadan, Kurum görüşleri toplanmadan, ulaşım ana planıyla uygunluğu kontrol edilmeden, kentteki günlük yaşam ve kentin olağan kullanımı dikkate alınmadan bu proje hayata geçirilmiştir? Neden vatandaşların karşıdan karşıya geçerken can güvenlikleri düşünülmemiştir? Şimdi de hız sınırını 50 kilometre saate düşürerek trafik cezasıyla halkın cezalandırılması, kullanımların zorlaştırılması ne kadar doğrudur? ‘Ben yaptım, oldu’ mantığı ile ‘İktidar partisinde olan belediyelerin istekleri doğrultusunda hareket ederim.’ anlayışıyla yapılan bu proje şimdi nasıl düzeltilecektir?”