Gündem

İngiltere’ye adeta kamp kurdu

Marmaris Esnaf Odası Başkanı Mehmet Ayyıldız, Türkiye’nin gözde turizm merkezi başında gelen Marmaris’in tanıtımı için adeta seferberlik başlattı.

İngiltere’de "Digivan" olarak adlandırılan araçlara Marmaris ile ilgili görseller giydirilerek, "Come to Marmaris this Summer" (Bu Yaz Marmaris'e Gel) sloganıyla tanıtım yapılmaya başlandı. Londra, Manchester, Liverpool ve Birmingham gibi büyük şehirlere adeta kamp kuran Başkan Ayyıldız, İngilizleri dünyanın incisi Marmaris’e davet etti.

Marmaris Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı ve Marmaris Ahiler Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanı Mehmet Ayyıldız, 2025 yaz sezonunda Marmaris'e ve Türkiye'ye daha fazla İngiliz turist çekmek amacıyla İngiltere'de tanıtım çalışmaları başlattıklarını duyurdu.

Londra, Manchester, Liverpool ve Birmingham gibi büyük şehirlerde, "Digivan" olarak adlandırılan araçlara Marmaris ile ilgili görseller giydirilerek, "Come to Marmaris this Summer" (Bu Yaz Marmaris'e Gel) sloganıyla tanıtım yapılmaya başlandı.

Ayrıca Manchester şehrinde yüksek binalar da, “Bu yaz Marmaris’e gel” reklamlarıyla donatıldı.

Oda başkanı Ayyıldız, Marmaris’in tanıtımı için başlattıkları kampanyada bizzat kendisi de çalışarak Türkiye’nin ve Marmaris’in tanıtımı için mesai harcıyor.

İngiltere’ye adeta kamp kuran Ayyıldız, kampanya ile Marmaris'in güzellikleri ve turistik cazibesinin İngiliz turistlere tanıtılarak, bölgeye olan ilgiyi artırmanın hedeflendiğini ifade etti.

Oda Başkanı Mehmet Ayyıldız, yaz aylarında hem ülkeye hem de Marmaris'e daha fazla turist gelebilmesi adına tanıtım çalışmaları yaptıklarını belirterek, “Hem ülkemizi tanıtalım, hem Marmaris'in bilinirliğini artıralım, hem de esnaf ve sanatkarlarımız daha fazla para kazansın niyetiyle tanıtım çalışmalarına başlamış bulunmaktayız.” dedi.

Ayyıldız, şöyle devam etti:

“İngiltere’deki tanıtım çalışmalarından çok memnunuz. Marmaris ve tanıtım çalışmalarımız çok fazla ilgi görüyor. ‘Digivan’ diye geçen araçlar İngiltere’deki tüm sokaklarda dolaşıyor ve çok dikkat çekiyor. Bu araçlara Marmaris ile ilgili görseller giydirerek Marmaris’in tanıtımını yapmaktayız. Sadece araçları gezdirerek değil, bunun dışında da İngiltere’deki iletişim kanallarını da kullanmaya çalışıyoruz. İngiltere’de en çok dinlenen radyo programlarına katılıp, radyolarda reklamlar verip Marmaris’in reklamını yapmaya çalışıyoruz. Yine İngiltere’deki, Liverpool’daki, Londra’daki, Manchester’daki gazetelere çıkıp, gazetelerde Marmaris’le ilgili reklamlar yapmaya çalışıyoruz. Yani sadece tek bir alanda değil, İngiltere’deki bütün iletişim kanallarını kullanarak güzel Marmaris’imizi ’Come to Marmaris this summer’, ’Hadi bu yaz Marmaris’e gel’ sloganıyla turist çekmeye çalışıyoruz.”

“2024 VERİLERİ, İNGİLTERE’NİN ÖNEMİNİ ORTAYA KOYUYOR”

Başkan Ayyıldız, Marmaris ve yakınlarındaki turizm şehirlerine 2024 yılında yaklaşık 3 milyon 600 bin civarında turistin geldiğini söyledi.

Bunun yaklaşık 1 milyon 600 bininin İngiltere’den geldiğinin altını çizen Ayyıldız, “Yani 2024 yılında Marmaris ve yakınlarındaki turizm şehirlerine toplam gelen turist sayısının yaklaşık yüzde 45’i İngiltere’den. İşte biz de o yüzden İngiltere’deyiz. O yüzden İngiltere pazarından daha fazla pay alabilme çabasındayız. İngiltere bizim için çok önemli” diyerek Marmaris’i tanıtmaya devam edeceklerini söyledi.

“EN BÜYÜK FAKTÖR GÜNEŞİMİZ”

Ayyıldız, Marmaris’in doğal güzelliklerinin yanında güneşinin de turizm açısından çok önemli olduğuna vurgu yaptı.

“Neden turistler Marmaris’e geliyor ya da neden gelsin?’ derseniz bence bunlardan en büyük faktör güneşimiz” diyen Ayyıldız, “İngiltere’nin en büyük problemi güneşin olmaması. Bizim de en büyük avantajımızın yılın yaklaşık 10 ayı günlerimizin güneşli olması. Yani aralık ayında, ocak ayında bile Marmaris’te ya da turizm şehirlerinde kısa kolluyla dolaşıp gezebiliyorsunuz. İkincisi Marmaris’in ya da turizm şehirlerindeki esnafların ya da yaşayanların güler yüzlü olması, misafirperver olması ve İngiliz turistlere hiç yabancı ülkedeymiş gibi hissettirmiyorlar. Sanki kendi memleketlerindeymiş gibi gösteriyorlar ve İngiliz turistler Türkiye’ye ya da turizm şehirlerine geldikleri zaman her türlü alışverişleri yapabiliyorlar. Her türlü yiyecek içeceğe ulaşabiliyorlar ve kendi tatlarını çok rahatlıkla bulabiliyorlar. Bu yüzden bence İngiliz turistler Marmaris ya da turizm bölgelerine muhakkak gelmeli” ifadelerini kullandı.

“SOKAKTA YAPILAN REKLAMLAR DAHA ETKİLİ”

Ayyıldız, son yıllarda Marmaris’in tanıtımı için yapılan projelere de değinerek, şunları aktardı:

“Bundan yaklaşık 3 yıl önce biz yine İngiltere’deki şehir otobüslerini Marmaris görselleriyle giydirmiş ve "Marmaris sizi bekliyor (Marmaris is waiting for you)" yazıları ile donatmıştık. 2 yıl önce yine İngiltere’deki BlackHop denilen siyah taksileri üzerinde 'Let'go Marmaris this summer" (Haydi bu yaz Marmaris'e gidelim) yazılı Marmaris fotoğraflar ile giydirmiştik. Şimdi bu yıl da radyo, gazete, Digivan ve Ox Tower denilen yüksek binalardaki LED ekranlara reklamları verdik. Şunu gördük. İnsanlara sokakta dokunmak lazım. Tatile çıkma ihtimali olan insanları sokakta yakalayıp onları bir şekilde ’acaba biz Marmaris’e gidebilir miyiz? Biz Türkiye’ye gidebilir miyiz?’ akıllarına sokmak lazım. Bunun da en kolay yolu en rahatı sokakta yapılan reklamlar. Biz de elimizden geldiğince bu tanıtım çalışmalarına sokakta yer almaya çalışıyoruz. İnsanların birebir gözüne, kulağına dokunmaya çalışıyoruz.”