Sosyo-ekonomik koşulları nedeniyle akranlarıyla eşit fırsatlara ulaşmakta güçlük çeken çocukların farkındalıklarını artırmayı, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlayan Geleceğe Adımlar Derneği, son saha çalışmasını Şanlıurfa'da gerçekleştirdi.
Şanlıurfa'nın Bozova ilçesinde bulunan Yaylak Ortaokulu'nda eğitim gören yaklaşık 150 ortaokul öğrencisine psikososyal eğitim müfredatı uygulandı. Müfredat kapsamında “Duyguları tanıma” ve “ifade etme”, “Empati”, “Şiddetsiz İletişim”, “Özdenetim, Problem Çözme Becerileri” ve “Aktif Başa Çıkma”, “Stresle Başa Çıkma”, “Psikolojik Dayanıklılık”, “Eleştirel Düşünme”, “Ekoloji”, “Uzamsal Düşünme”, “Meslekler” ve “Bilinçli Farkındalık” konuları işlendi. Dernek gönüllülerinin gerçekleştirdiği etkinlikler drama, resim-kolaj, yaratıcı yazarlık atölyeleri ile desteklendi. Çalışmalar kapsamında öğrencilerin farklı iletişim yöntemleriyle kendilerini farklı ve kendilerine en uygun şekilde ifade etmeleri hedefleniyor.
2020 yılında kurulan ve 2022 yılında dernek statüsünde faaliyetlerine başlayan ve yaklaşık 100 gönüllüyü bünyesinde barındıran Geleceğe Adımlar Derneği; Türkiye'nin farklı illerinde akranlarıyla eşit fırsatlara ulaşmakta güçlük çeken ortaokul çağındaki çocukların bulunduğu okullara ulaşarak, bilimsel yöntemlerle oluşturulan programları uyguluyor. Dernek, ilk eğitimine Mardin'in Midyat ilçesindeki Sivrice Köyü'nde başladı. Sonrasında Ordu, Kars, Hatay, Kırşehir, Ağrı, İstanbul, Ankara, Sakarya ve Şanlıurfa'da 18 saha çalışması yaparak 2 binden fazla çocuğa ulaştı.
“Amacımız, çocukların psikososyal eğitimlerine destek olmak”
Geleceğe Adımlar Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Elif Görgülü, dernek ve son saha çalışması hakkında şunları söyledi: “Geleceğe adımlar, dezavantajlı bölgelerdeki özellikle ortaokul çocuklarının akranlarıyla eşit fırsatlarda olmasını amaçlayan, bu misyonla yola çıkmış gönüllülerin oluşturduğu bir dernek. Temel amacımız, çocukların psikososyal eğitimlerine destek olmak. Bugüne kadar 18 adım/proje gerçekleştirdik. Gerçekleştirdiğimiz sahalarda temel amaçlarımız psikososyal müfredatı olabildiğince efektif bir şekilde işlemek, kendilerini yeteneklerini keşfetme süreçlerinde kapıları aralamak, daha uzun vadede kullanabilecekleri beceriler kazandırmak, çocukların motivasyonlarını artırarak ve hayal kurmalarını sağlayarak geleceğe sağlam adımlar atmalarını sağlamak ve nihai olarak sağlam, özgüveni, özdenetimi, özyeterliliği gelişmiş bireyleri toplumumuza kazandırmak. Bu doğrultuda bundan sonra da daha fazla şehirde, daha fazla çocuğa ulaşmak için elimizden gelen tüm çabayı göstereceğiz.”
Eğitmen Geliştirme Departman Direktörü Umut Azak, “Geleceğe Adımlar Derneği'nin misyon ve vizyonu çerçevesinde çabalayan paydaşlardan biri olarak, bu derneğin gideceği yüzlerce yeni çocuğun, onlarla buluşabileceğimiz şehirlerin bizdeki motivasyonu çok başka…” diyerek şunları ekledi: “Bir gönüllü perspektifinden anlatmamı isterseniz, biz duygularımızı, problem çözmeyi, şiddetsiz iletişimi, empati yapmayı biraz yaş aldıkça; hayat bizim için ilerledikçe deneyimleme fırsatı bulduk. Aslında hepimiz kendi içimizde keşfedilmeye hazır birer hazineyiz. Biz çocuklara böyle bakıyoruz. Biz Urfa'ya giderken de diğer sahaları planlarken de bu misyonu Türkiye'nin her yerine yaymayı amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.