Eğitim

“Erken Okul Terkini Önlemede Terapötik Uygulamalar Projesi”

Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde yürütülen ve pilot uygulamaların sürdürüldüğü Menteşe Cumhuriyet Ortaokulunun da dahil olduğu Erasmus Plus KA201 Passion for Learning Projesi, Romanya, İtalya, Polonya ve Türkiye olmak üzere 4 kurum ve 4 okul ortaklığı ile 2019 Kasım ayında uygulanmaya başlandı ve çalışmaları devam ediyor.

Projenin genel hedefi; terapötik (iyileştirici) yöntemleri eğitim etkinliklerine entegre etmek ve her seviyedeki etkinin genişletilmesini öngören ICT araçlarını kullanarak, öğretme ve öğrenme performansını, erken okulu bırakma riski altındaki öğrencilerin kapsayıcılığını ve eşitliğini arttıracak yenilikçi bir bütünleşmiş okul eğitim yaklaşımını oluşturmaktır.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Soner Kaya, projeden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, projenin gerçekleşmesi için proje ekibinin her zaman yanlarında olduklarını ifade ederek emeği geçen okul müdürüne, öğretmenlere ve proje ekibine teşekkür etti.

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Kaya şöyle konuştu:

“Passion For Learning” projesinin özel hedefinde ise ortak ülkelerde erken okul terki taşıyan 125 öğrencinin öğrenme performansının, öğrenme motivasyonun ve katılımının arttırılması, hedeflenen 125 öğrenci için dijital teknolojinin tanıtımı ve etkin kullanımını desteklemek, farklı okul sistem aktörleri (proje ortakları, öğretmenler, öğrenciler ve aileler, diğer paydaşlar) arasında ESL sorunu ile ilgili sürekli iletişimi üzerine çoklu işlevlere sahip ortak bir eğitim platformu geliştirmesi yer almaktadır. Ortak kuruluşlardan öğretmenlerin kapsayıcılık yöntemlerini benimsemelerini, proje bazlı ve işbirliğine dayalı / eşler arası yöntemlerin uygulamalarını, işbirlikçi bir ortamda çalışmalarını ve bunları öğretme-öğrenme etkinliklerine dahil etme ve eğitim platformunda uygulamalarını içeren dijital teknolojileri kullanmalarının desteklenmesi hedeflenmektedir. Ayrıca sonuçların bölgesel, ulusal ve Avrupa düzeyinde, proje süresince ve kullanım ömrünün ardından yoğun bir iletişim / yayılma stratejisi uygulanarak ve eğitim kaynaklarına açık erişimin sağlanması da projenin hedefleri arasında bulunmaktadır.”

Palermo’da yapılan ilk planlama toplantısı Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nü temsilen Songül Çakmak, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nü temsilen Cumhuriyet Ortaokul Müdürü Bilal Dursun’un katılımlarıyla gerçekleşerek, proje uygulanmaya başlandı.

Proje kapsamında, Cumhuriyet Ortaokulu proje ekibi oluşturulmuş ve ekip tarafından duygu temelli, oyun temelli ve grup terapisine uygun 17 outdoor (okul dışı) ve indoor(okul içi) etkinlik hazırlanarak ortak okullarla paylaşıldı.

Pandemi süreci ile okulların kapanması ve uzaktan eğitime geçilmesi sebebiyle ortak okullar tarafından hazırlanan etkinliklerin uygulanması sekteye uğrasa da 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında etkinlikler online (çevrimiçi) olarak uygulanmaya başlandı. Yüz yüze eğitimin başladığı andan itibaren etkinlikler sınıflarda yüz yüze de uygulanmaya başlayacak.

Cumhuriyet Ortaokulu Okul Müdürü Bilal Dursun ve proje ekibi, projenin hedeflenen öğrenciler üzerinde olumlu bir etki yaratmaya başladığının ve projenin ilerleyiş süreci ile ilgili bilgi vermek amacıyla İlçe Milli Eğitim Müdürü Soner Kaya ve İlçe Milli Eğitim Şube Müdürleri Eylen Terzi, Serhat Yoldaş, Ali Kaan Kutlu, Muhammer Cihan Ve Hatice Karaca’yı ziyaret etti.