112 acil çağrı numarasının farkındalığını artırmak amacıyla her yılın 11 Şubat günü kutlanan ” 112 Günü” nedeniyle Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü olarak salgın koşullarını dikkate alarak tanıtım çalışmaları devam ediyor.

Tüm ilçelerde ve ulaşılabilen mahalle, okul, Pazar vb. yerlerde, salgın tedbirleri dikkate alınarak tanıtım çalışmaları yapılması hedefleniyor.

İlk olarak Menteşe ilçesinde kurulan pazarda yapılan çalışmada 2 bin vatandaşa , acil durumda tek 112 hattının aranmasının yeterli olacağı, polis, ambulans, jandarma, itfaiye, orman yangını, AFAD ve Sahil Güvenlik için tekrar ve farklı numaraların aranmasına gerek bulunmadığı anlatıldı.

Yine özellikle 65 yaş üstü vatandaşların, ihtiyaçları için ilçelerinde ki Vefa Sosyal Destek ekiplerine 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden ulaşabilecekleri, salgın döneminde HES uygulaması ya da 112 üzerinden kurallara uyulmaması ile ilgili ihbarlarını, 24 saat süresince yapabilecekleri hatırlatıldı.

Bursa ulaşımında 'gittiğin kadar öde' dönemi Bursa ulaşımında 'gittiğin kadar öde' dönemi

Gerek Pazar esnafı, gerekse de vatandaşlarla birebir iletişim kurularak yapılan çalışmada, yalnız yaşayan vatandaşlara, acil bir durumla karşılaştıklarında kimi arayacakları soruldu. Bazı vatandaşların evladımı, yakınlarımı ararım, onlar gerekeni yapar demesi üzerine , önce 112 hattını araması gerektiği ifade edilerek, yapılan tanıtım çalışmasının sloganı anımsatıldı.

Vatandaşlara, “Muğla’da 112 evladından/yakınından daha çabuk gelir” sloganı anlatıldı.